Nie jest tajemnicą, że wielu najbardziej wpływowych ludzi świata swój sukces zawdzięcza pewnemu doskonałemu nawykowi, jakim jest czytanie. Bill Gates czyta jedną książkę tygodniowo, Barack Obama relaksuje się w ten sposób codziennie przed snem, Warren Buffett przyznał, że wchodząc w świat inwestycji czytaniu poświęcał 80% czasu, a Mark Zuckerberg w 2015 roku założył na swoim facebookowym profilu klub książki, poprzez który co dwa tygodnie polecał nowy tytuł. Odpowiednia lektura może być kopalnią nowych pomysłów i inspiracji, a także zachętą do wprowadzenia zmian w naszym życiu zawodowym. Podpowiadamy, po które pozycje najlepiej sięgnąć, by nasza kariera w końcu weszła na właściwe tory.

Jeśli chcesz wypracować lepsze nawyki w pracy

Wydana w 1990 roku książka „7 nawyków skutecznego działania – biblia współczesnego człowieka”Stephena Coveya, w samych Stanach Zjednoczonych sprzedała się w 10 mln egzemplarzy i nadal nie schodzi z listy bestsellerów. Jej główną zaletą jest to, że pomaga spojrzeć na otaczający świat – nie tylko miejsce pracy – w zupełnie inny sposób. Dzięki wielu życiowym przykładom udowadnia, że kierując się wewnętrzną uczciwością i szacunkiem dla innych, możemy stać się najlepszą wersją siebie i osiągać znacznie więcej – na poziomie osobistym, interpersonalnym i menedżerskim.

Jeśli chcesz zarabiać więcej

Jeśli kiedyś zastanawiałeś się, w jaki sposób czołowi biznesmeni XX wieku, z Andrew Carnegiem czy Henrym Fordem na czele, dorobi się swoich fortun, odpowiedzią jest książka „Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” Napoleona Hilla. To klasyka motywującej literatury, uważana za motor, który pchnął niezliczone rzesze ludzi w kierunku sławy i bogactwa. Przedstawia sprawdzony 13-stopniowy przepis na osiągnięcie wyznaczonych celów, pomaga przezwyciężyć strach przed porażką i realizować ambicje, a co najważniejsze – ponad 80 lat od pierwszego wydania, jej treść pozostaje wciąż inspirująca i aktualna. 

Jeśli jesteś aktywną zawodowo kobietą

…i szukasz sposobów, by zdobywać szczyty nadal zarezerwowane głównie dla mężczyzn, książka „Włącz się do gry. Kobiety, praca i chęć przywództwa”Sheryl Sandberg (dyrektor generalnej Facebooka, która znalazła się na ósmym miejscu listy Najpotężniejszych Kobiet w Biznesie magazynu „Fortune”), może okazać się idealnym drogowskazem. Bestseller polecany przez Oprah Winfrey czy Chelsea Clinton jest odważnym manifestem pracujących kobiet, które chcą mieć realny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Autorka z lekkością i humorem, opierając się na skrupulatnie zebranych danych oraz własnych doświadczeniach, przedziera się przez gąszcz mitów i stereotypów, pomagając w podejmowaniu mądrych i odpowiedzialnych decyzji, które zaważą życiu, karierze i rodzinie. Podpowiada, jak w pełni wykorzystać swój potencjał i odważnie piąć się na  kierownicze stanowiska, spełniając się jednocześnie w roli żony i matki.

Jeśli wydaje Ci się, że nie masz na nic czasu

1440 minut – tyle czasu podczas doby ma każdy z nas. Tylko garstka potrafi go jednak w pełni produktywnie wykorzystać. Kevin Kruse opisał nawyki 7 miliarderów, 13 olimpijczyków, 29 wzorowych studentów i uczniów oraz 239 przedsiębiorców odnoszących spektakularne sukcesy. 
Przeanalizował zachowania tysięcy profesjonalistów, by wnioski przedstawić w książce „15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?”. Podstawa to skupienie na wartościach i priorytetach, a także wypracowanie odpowiednich działań, dzięki którym każdy cel będzie w naszym zasięgu. Nauczymy się, jak planować i organizować czas, by pracować efektywniej i realizować plany bez zbędnego stresu, przemęczenia i narastających frustracji.

Jeśli chcesz być lepszym liderem

Jak wprowadzić parę prostych zmian, które zwiększą kreatywność naszych pracowników i zadowolenia klientów, a w konsekwencji także zyski? Książka „Po pierwsze złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej”Marcusa Buckinghama i Curta Coffmana podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych, od Financial Timesa po Amazon.com. Oparta na obszernych badaniach w organizacji Gallupa, udowadnia, że istnieją cechy, łączące wszystkich odnoszących sukces menedżerów – elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi oraz przekraczanie i łamanie utartych zasad.

Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy

Do tej pory udało nam się wypracować wiele doskonałych metod zarządzania  dużymi firmami. W kwestii startupów i innowacji nadal w dużym stopniu działamy jednak po omacku. Stworzony przez Erica Riesa ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą najnowocześniejszych narzędzi. „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek” to książka, która – niezależnie od tego, czy zakładasz nowy biznes, czy działasz w szeregach większej organizacji – dzięki przykładom w postaci historii najlepszych inwestorów, pomoże systematycznie interpretować wczesne sygnały płynące z rynku, by wiedzieć, kiedy i w jaki sposób działać, a kiedy lepiej się wycofać.

Jeśli zarządzasz zespołem – i chcesz być w tym jak najlepszy

Wiele mówi się o efektywnym zarządzaniu, jednak rzadko mamy okazję trafić na „ludzkiego” menedżera, który zdaje sobie sprawę jak ważni są wszyscy członkowie zespołu, tworzący najcenniejszy kapitał firmy. O tym, jak motywować pracowników i budować kreatywną i swobodną atmosferę, w której tydzień pracy nie jest złem koniecznym między weekendami, dowiemy się w książce„Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie”Simona Sineka. Podczas przyglądania się różnym czołowym światowym organizacjom autor zauważył, że członkowie niektórych z nich dosłownie skoczyliby za sobą w ogień. I odkrył, jak ogromna jest tu rola przywódców. „Oficerowie jedzą na końcu” – tłumaczył mu pewien generał – najwięksi liderzy bez wahania poświęcają własny komfort w imię dobra swoich podwładnych. Nowa wersja bestsellera wzbogacona została o rozdział inspirowany przemową Sineka „Millenials in the workplace” (nagranie było hitem sieci i miało ponad 150 mln wyświetleń).

Jeśli czujesz się wypalony i szukasz inspiracji

„Znajdź swoje dlaczego. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji” Simona Sineka, Davida Meada i Petera Dockera to pewnego rodzaju kontynuacja bestselleru „Zaczynaj od dlaczego”, który zachęcił miliony czytelników do przemyślenia wszystkiego, co robią – w życiu prywatnym, w karierze zawodowej i w prowadzeniu firmy. Książka pomaga wykorzystać w praktyce cenne spostrzeżenia wspomnianego wyżej kultowego pisarza i motywatora, Simona Sineka, aby poczuć większą inspirację w pracy, a w dalszej kolejności zacząć inspirować ludzi dookoła siebie. Zawarte w niej proste ćwiczenia pozwolą zrozumieć, dlaczego robimy akurat to, co robimy i udowodnią, że jesteśmy częścią czegoś ważnego. Niezależnie od stanowiska i pozycji zawodowej, każdy z nas powinien prawdziwie wierzyć w to, czym się zajmuje i uczynić z tego pasję – to motywacja silniejsza od czynnika finansowego, a w konsekwencji niezawodna droga do spełnienia i sukcesu.